"Happiness is not an ideal of reason, but of imagination." Immanuel Kant (22 April 1724 – 12 February 1804) was a German ph...

Immanuel Kant


 "Happiness is not an ideal of reason, but of imagination."

Immanuel Kant (22 April 1724 – 12 February 1804) was a German philosopher who is a central figure in modern philosophy. Kant argues that the human mind creates the structure of human experience, that reason is the source of morality, that aesthetics arises from a faculty of disinterested judgment, that space and time are forms of human sensibility, and that the world as it is "in-itself" is independent of humanity's concepts of it. Kant's beliefs continue to have a major influence on contemporary philosophy, especially the fields of metaphysics, epistemology, ethics, political theory, and aesthetics.

//



"Η ευτυχία δεν είναι ιδεώδες της λογικής, αλλά της φαντασίας."

O Ιμμάνουελ Καντ (22 Απριλίου, 1724 - 12 Φεβρουαρίου, 1804) ήταν Γερμανός φιλόσοφος και επιστημολόγος. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους στοχαστές και φιλοσόφους όλων των εποχών, και ο μεγαλύτερος της νεότερης εποχής.

Ο Καντ όρισε τον διαφωτισμό (Aufklärung), στο δοκίμιό του Was ist Aufklärung? (Τι είναι Διαφωτισμός;), ως την περίοδο που χαρακτηρίζεται από το γνωμικό στη λατινική γλώσσα, «Sapere aude!» («τολμήστε να είστε σοφός» ή «τόλμησε να γνωρίζεις») ή στην ερμηνεία που του δίνει ο ίδιος: "έχε το θάρρος, να χρησιμοποιείς το δικό σου νου", τη δική σου σκέψη. Αυτή η περίοδος διακρίνεται από την κριτική σκέψη έναντι των άκριτων υπαγορεύσεων και των προκαταλήψεων της εξουσίας, της θρησκείας, της κοινωνίας ευρύτερα. Το έργο του Καντ επέχει θέση συνδετικού κρίκου μεταξύ του Ορθολογισμού και του Εμπειρισμού, δηλαδή, των βασικών φιλοσοφικών ρευμάτων-παραδόσεων του 18ου αιώνα. Είχε, επιπροσθέτως, αποφασιστική επίδραση στο κίνημα του Ρομαντισμού και στη φιλοσοφία του Γερμανικού Ιδεαλισμού, αλλά και του Νεοκαντιανισμού του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ου αιώνα. Το έργο του αποτέλεσε επίσης σημείο εκκίνησης για πολλούς άλλους φιλοσόφους του 20ου και του 21ου αιώνα.


0 σχόλια: