“In love, women are professionals, men are amateurs.” François Roland Truffaut (6 February 1932 – 21 October 1984) was a French film di...

François Truffaut



“In love, women are professionals, men are amateurs.”

François Roland Truffaut (6 February 1932 – 21 October 1984) was a French film director, screenwriter, producer, actor, and film critic. He is widely regarded as one of the founders of the French New Wave. In a film career lasting over a quarter of a century, he remains an icon of the French film industry, having worked on over 25 films. Truffaut's film The 400 Blows came to be a defining film of the French New Wave movement and was followed by four sequels, Antoine et Colette, Stolen Kisses, Bed and Board, and Love on the Run, between 1958 and 1979.

Truffaut's 1973 film Day for Night earned him critical acclaim and several accolades, including the BAFTA Award for Best Film and the Academy Award for Best Foreign Language Film. His other notable films include Shoot the Piano Player (1960), Jules et Jim (1961), The Wild Child (1970), Two English Girls (1971), and The Woman Next Door (1981). He passed away at the age of 52.

//



“Στην αγάπη, οι γυναίκες είναι επαγγελματίες, οι άντρες ερασιτέχνες.”

Ο Φρανσουά Τρυφώ (6 Φεβρουαρίου 1932 - 21 Οκτωβρίου 1984) ήταν Γάλλος κριτικός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός του κινηματογράφου, από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους του γαλλικού νέου κύματος.

Άρχισε γράφοντας κριτικές στο περιοδικό Cahiers du cinema. Έγινε γνωστός σαν σκηνοθέτης με την ημιαυτοβιογραφική, μεγάλου μήκους ταινία του, Τα 400 χτυπήματα (Les Quatres Cents Coups, 1959), μία γεμάτη ειλικρίνεια αλλά και ποίηση ταινία, που κέρδισε το βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Καννών, κάτι που τον καθιέρωσε ως τον κατ' εξοχήν ηγέτη του πρωτοεμφανιζόμενου νέου κύματος (nouvelle vague). Τα επόμενα 20 χρόνια και παράλληλα με το υπόλοιπο έργο του συνεχίσε την ιστορία του αγοριού από την πρώτη αυτή ταινία με άλλες ταινίες. Το 1962 με ένα μικρό επεισόδιο (Ο Έρωτας στα Είκοσι, 1962). Μετά ο ήρωας και alter-ego του Αντουάν Ντουανέλ (Ζαν-Πιερ Λεό) ερωτεύεται τη Κριστίν (Κλοντ Ζαντ) (Κλεμμένα φιλιά, 1968]. Η Αντουάν και η Κριστίν παντρεύονται (Παράνομο κρεβάτι, 1970). Ο Αντουάν και η Κριστίν χωρίζουν (Η αγάπη το βάζει στα πόδια, 1979). Ο κύκλος αυτός είναι μοναδικός στην ιστορία του κινηματογράφου.

Άλλες γνωστές του ταινίες: "Ζυλ και Τζιμ" (1962), "Φάρεναϊτ 451"(1965), "Η Σειρήνα του Μισσισσιππή" (1969), "Αμερικανική Νύχτα" (1973), "Η Γυναίκα της Διπλανής Πόρτας" (1981). Πέθανε πρόωρα από όγκο στον εγκέφαλο. Πέρα από τις ταινίες του, οι ιδέες του και οι προτιμήσεις του άσκησαν τεράστια επίδραση στην εξέλιξη του ευρωπαϊκού και του παγκόσμιου κινηματογράφου



0 σχόλια: